اولین ربات زنده جهان با توانایی تولید مثل – ITIRAN را بسازید


محققان اخیرا ربات های زنده ای ساخته اند که می توانند تکثیر و تولید مثل کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، روبات‌ها که با نام xenobots نیز شناخته می‌شوند، موجوداتی هستند که از روش‌های کاملاً جدیدی برای تولید مثل بیولوژیکی استفاده می‌کنند.

محققان به این نتیجه رسیدند که این ربات ها می توانند صدها سلول منفرد را جمع آوری کرده و یک زنبور تازه متولد شده تولید کنند. بعد از چند روز این بچه ها بزرگ می شوند و شبیه والدینشان به نظر می رسند و حرکت می کنند.

این کودکان سپس می توانند این روند را بارها و بارها تکرار کنند. داگلاس بلکستون، محقق ارشد دانشگاه تافتس، می‌گوید: «مردم سال‌ها فکر می‌کردند که همه راه‌های رشد زندگی را دیده‌ایم. اما کاری است که تا به حال انجام نشده است.

محققان از سلول های زنده جنین قورباغه لانه زنبوری به دست آورده اند که اندازه آنها کمتر از یک میلی متر است و می توانند در ظروف مخصوصی که بسیار متفاوت از اجداد دوزیستانشان است زنده بمانند. مایکل لوین، زیست شناس دانشگاه تافتس و یکی از اعضای تیم تحقیقاتی، معتقد است که لانه زنبوری خارج از سلول های قورباغه قرار می گیرد و علاوه بر دور نگه داشتن میکروارگانیسم های بیماری زا، منجر به توزیع مجدد مخاط می شود. اما ما به آنها محیط جدیدی می دهیم و به آنها اجازه می دهیم چند سلولی بودن خود را دوباره تصور کنند.

عسل که دانشمندان آن را «ربات های خودکشش زنده» می نامند، می تواند نقش مهمی در یافتن راه هایی برای درمان بیماری ها و اختلالات مختلف داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید