توییتر شروع به حذف جواهرات آبی قدیمی کرد – ITIRAN


تصمیم توییتر برای حذف جواهرات آبی قدیمی از حساب های کاربری مدتی است که شایعه شده است و حالا طبق گزارش ها، این تصمیم بالاخره به نتیجه می رسد.

در جدیدترین اقدام علیه سیاست‌های توییتر در دوران قبل از ایلان ماسک، این شبکه اجتماعی حذف تیک‌های آبی را از پروفایل‌های کاربران و حساب‌هایی که قبلاً به آنها اختصاص داده بود، آغاز کرده است.

بنابراین اگر این اکانت ها همچنان بخواهند این آیکون را در پروفایل خود اضافه کنند، باید هزینه اشتراک ماهانه سرویس Twitter Blue را که معادل 8 دلار است، بپردازند.

اما در این بین، کسب‌وکارها بدون خرید اشتراک نشان طلایی دریافت می‌کنند و دولت‌ها و سازمان‌ها نشان خاکستری را در نمایه خود خواهند دید.

توییتر برای اولین بار در سال 2009 علامت آبی را برای کاهش احتمال کلاهبرداری در این شبکه اجتماعی معرفی کرد. همچنین این نشان در عرصه های مختلف اعم از سیاسی، ورزشی و تفریحی فردی برجسته و مشهور به شمار می رفت.

با این حال، در سال 2022، زمانی که ایلان ماسک توییتر را خرید، ادعا کرد که بسیاری از این حساب‌های نشان آبی تایید شده خارج از قوانین پلتفرم عمل می‌کنند و سیستم قدیمی اعطای این نشان باید حذف شود.

او سرویس توییتر آبی را راه اندازی کرد و آن را به عنوان راهی برای دموکراتیک کردن روند جوایز آبی معرفی کرد. اما همه چیز مطابق انتظارات و پیش بینی های ماسک پیش نرفت و ترول ها از این فرصت استفاده کردند و جعل هویت افراد مشهور از جمله خود ایلان ماسک بودند.

مدتی بعد، این سرویس در چند هفته اول راه اندازی از کار افتاد و پس از آزمایش مجدد، دوباره راه اندازی شد. اما این بار، حساب های متقاضی نشان آبی باید حداقل 90 روز ایجاد شده باشند.

توییتر همچنین با برچسب‌هایی که به حساب‌ها داده می‌شود، اعتراض کرد و برچسب‌های چندین سازمان رسانه‌ای بزرگ، از جمله NPR، BBC و PBS را به «رسانه‌های با بودجه دولت» تغییر داد.

این اقدام با مخالفت این رسانه ها همراه شد و فعالیت خود را در این شبکه اجتماعی متوقف کردند. این رسانه ها ادعا کردند که برچسب “رسانه های دولتی” برای رسانه هایی است که استقلال سردبیری ندارند و دولت بر آنها نفوذ دارد.

اکنون با حذف نشان های آبی قدیمی از توییتر، این سوال پیش می آید که چنین اقداماتی چه تاثیری بر آینده این شبکه اجتماعی و اعتماد کاربران به آن خواهد داشت؟

دیدگاهتان را بنویسید