چه کسانی با خرید بیت کوین ثروتمند شدند؟ – آیتیرون


خلاصه: بیت کوین، تاریخی که هرگز تکرار نخواهد شد. ارزی که از کمتر از یک دلار به بیش از 70000 دلار رسید و بسیاری از مردم را در این مسیر ثروتمند کرد و باعث شد بسیاری از مردم برای یافتن دوباره چنین فرصتی تلاش کنند.

با وجود نام و نام رسمی که ارز دیجیتال بیت کوین برای خود ایجاد کرده است، به راحتی نمی توان به یاد آورد که این ارز هنوز در مراحل ابتدایی خود است. اولین ارز رمزنگاری شده در تاریخ در سال 2009 در دامان ناکاموتو راه اندازی شد و ثروتی مثال زدنی را برای طرفداران خود به ارمغان آورد.

قیمت این ارز از کمتر از 0009/0 دلار در سال 2009 به 69 هزار دلار در سال 2021 رسید. در اکتبر همان سال، مارتین مالمی 5500 بیت کوین را با 5.02 دلار به عنوان اولین تراکنش دیجیتال مبادله کرد. مالیمی یکی از افرادی بود که از همان روزهای اول به بیت کوین اعتقاد داشت. او بین سال‌های 2009 تا 2011 حدود 50000 بیت کوین را با استفاده از لپ‌تاپ خود استخراج کرد. با ما همراه باشید تا با تعدادی از ثروتمندان امروزی و دیروزی بزرگترین ارز دیجیتال جهان آشنا شوید.

چانگ پنگ ژائو (Ch

چانگ پنگ ژائو بنیانگذار بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است. ژائو در 13 سالگی از چین به کانادا مهاجرت کرد و با بازی پوکر با این ارز دیجیتال آشنا شد. او در سال 2014 خانه خود را برای خرید بیت کوین فروخت. طبق گزارش فوربس، دارایی خالص ژائو تا فوریه 2023 به 4.5 میلیارد دلار رسیده است.

  چانگ پنگ ژائو (Ch
چانگ پنگ ژائو (Ch

آهنگ چی هیون

سونگ چی هیانگ بنیانگذار دونامو است. Dunamo شرکت مادر بازار ارزهای دیجیتال Upbit است. این بازار در سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرد و در کمتر از سه ماه به بهترین صرافی کره ای در کره جنوبی تبدیل شد. طبق گزارش فوربس، دارایی خالص هایان حدود 3.7 میلیارد دلار است.

برایان آرمسترانگ

بعد از موسس بایننس، نوبت به موسس بازار کوین بیس می رسد. برایان آرمسترانگ موسس صرافی Coinbase است. این بازار از نظر حجم معاملات بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در کل آمریکای شمالی است. سهم کل آرمسترانگ در این بورس معادل 19 درصد است. طبق گزارش مجله فوربس، ثروت آرمسترانگ تا آوریل 2023 به 2.8 میلیارد دلار خواهد رسید.

کوین بیس یک صرافی بسیار ساده و امن است که به سرمایه گذاران کوچک و بزرگ امکان دسترسی به بازار ارزهای دیجیتال را می دهد.

جد مک کالب

McCaleb یکی از اولین کسانی است که فناوری بلاک چین را پذیرفته است. در سال 2010، او اولین بازار رسمی بیت کوین در جهان را به نام Mt. Gox شروع شده است. او ریپل را در سال 2012 به بازار معرفی کرد و در سال 2014 پروژه استلار را تأسیس کرد. بخش اصلی سرمایه کالب 3.4 میلیارد ریپل است. طبق گزارش مجله فوربس، دارایی خالص کالب تا آوریل 2023 به 2.4 میلیارد دلار خواهد رسید.

کریس لارسن

کریس لارسن نام و چهره ای آشنا در بازار ارزهای دیجیتال است و ریپل را به همراه مک کالب بنیانگذاری کرد. او در 63 سالگی همچنان در این شرکت کار می کند. طبق مجله فورس، دارایی خالص لارسن تا آوریل 2023 2.6 میلیارد دلار بود.

برادران وینکلووس

تایلر و کامرون وینکلوس دو نفر بعدی در لیست افراد ثروتمندی هستند که به بیت کوین اعتقاد داشتند. پس از بازار صعودی سال 2017، این دو برادر اولین میلیاردرهای بازار ارزهای دیجیتال شدند. طبق گزارش مجله فوربس، مجموع ثروت این دو برادر 1.1 میلیارد دلار است.

این دو برادر همچنین بنیانگذاران بازار ارز دیجیتال Gemini و پلتفرم Nifty Gateway هستند. پلتفرم دوم در زمینه خرید و فروش توکن های NFT فعال است.

برادران وینکلووس
برادران وینکلووس

مایکل سیلر

بیت کوین در طول زمان توجه گروه های مختلفی از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است، اما هیچ کدام به اندازه مایکل سیلور، مدیر عامل شرکت نرم افزاری MicroStrategy به بیت کوین متعهد نبوده اند. این شرکت در سال 2020 با سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری در این ارز وارد عرصه پول دیجیتال شد.

سیلور به این ارز دیجیتال اعتقاد داشت و به سرمایه گذاری روی آن ادامه داد. ارزش کل سرمایه گذاری این شرکت در این بازار تا دسامبر 2021 به 3.5 میلیارد دلار رسید. پس از اعلام پذیرش بیت کوین توسط شرکت، سهام این شرکت 337 درصد افزایش یافت. ارزش کل دارایی های سیلور تا فوریه 2023 معادل 1.6 میلیارد دلار است. تا به امروز، Microstrategy 132500 BTC به ارزش 3.2 میلیارد دلار خریداری کرده است.

ویتالیک بوترین

آخرین نفر در لیست افراد ثروتمندی که ثروت خود را مدیون بیت کوین هستند، بنیانگذار و خالق اتریوم، دومین بازار بزرگ است. این میلیونر معروف در ابتدا نه سرمایه ای برای خرید بیت کوین داشت و نه کامپیوتر مناسبی برای استخراج این ارز. در آن زمان به ازای هر مقاله 5 بیت کوین به او پرداخت می شد.

درست است که ویتالیک ثروت خود را مستقیماً از سرمایه گذاری در اولین ارز دیجیتال جهان به دست نیاورد، اما آشنایی با این ارز و تلاش برای درک بهتر فناوری بلاک چین مسیر زندگی بوترین را به سمت ایجاد یک شبکه بزرگ تغییر داد. شبکه ای که این روزها به زیرساختی قدرتمند برای بسیاری از پروژه های دیگر تبدیل شده است. ارزش کل دارایی های او تا سال 2023 حدود 540 میلیون دلار برآورد شده است.

ارزی که امیدوارکننده نبود

کسانی که نام بیت کوین را در سال 2009 و همزمان با بحران اقتصادی جهانی شنیدند، تصور نمی کردند که ارز خنثی که ماهیت فیزیکی ندارد، روزی به یکی از گران ترین سرمایه گذاری های تاریخ تبدیل شود.

کسانی که از همان روزهای اول به پتانسیل بالای این ارز پی بردند، ثروت زیادی به دست آوردند. در این لیست نام های معروفی مانند بنیانگذار بازار بایننس، کوین بیس و خالق اتریوم و ریپل را خواهید دید. کسانی که در مدرسه BTC شرکت کردند و قبل از شروع به ساخت پروژه های جدید از این ارز یاد گرفتند. بازار ارزهای دیجیتال ناپایدار، بستری برای تولید ارز دیجیتال دیگری در هر ثانیه است. ارزی که می تواند با عملکرد منحصر به فرد خود سود سرشاری را برای شما به ارمغان بیاورد. در این میان، در حال حاضر انتخاب یک بستر مطمئن و مطمئن برای انجام معاملات و رصد بازار یکی از مهمترین عوامل است.

اکسبیتو صرافی با ارائه بستری امن برای کاربران، امکان خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال معتبر را فراهم کرده است. این صرافی علاوه بر امکان خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال، کیف پول انحصاری Expoto را نیز در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید ارزهای خود را در مکانی امن نگهداری کنید. نمودار قیمت لحظه ای، ابزار معاملات، آنالیز هفتگی و ماهانه و … از دیگر ویژگی های این صرافی است. بهتر است با دنبال کردن اکسپوتو نظارت بر بازار را متوقف نکنید تا بتوانید همزمان فرصت های معاملاتی خوبی کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید