مدیر عامل نوبیتکس: محدودیت ها سرمایه را از پلتفرم های رایج ارزهای دیجیتال دور می کند – ITIRAN


مدیرعامل نوبیتکس استفاده از پول مجازی برای پرداخت های داخلی و خارجی و ورود موسسات سنتی به صنعت بلاک چین را دو شرط برای توسعه صنعت کریپتو در ایران و جهان دانست و گفت: محدودیت هایی برای ایجاد محدودیت در اکوسیستم ارزهای دیجیتال؛ از آنجایی که ارز دیجیتال نقد است و در صورت افزایش این محدودیت ها، کاربران ایرانی به سمت پلتفرم های خارجی و حتی فضای زیرزمینی خواهند رفت.

امیرحسین راد در کنار «اکوسیستمی که همه را غافلگیر کرد» در نمایشگاه الکامپ، با اشاره به محدودیت ها و مشکلاتی که در سال های گذشته اکوسیستم ارزهای دیجیتال ایران را تهدید می کرد، گفت: اگر بخواهم به گذشته نگاهی بیندازم، سال هایی مانند سال های 1999 و 1400. نمی دانستم قانونگذار و دولت فردا در مورد پلتفرم های مبادله ارزهای دیجیتال چه تصمیمی خواهند گرفت و همیشه نگرانی های جدی وجود داشت. ادبیات مشترک و فضای مناسبی برای گفت‌وگو وجود نداشت، اما هرچه پیش رفتیم سعی کردیم این گفت‌وگوها را افزایش دهیم و شبکه‌های ارتباطی با دولت، مجلس و سایر نهادهای قانونگذاری ایجاد شد تا درک متقابلی بین دغدغه‌های دولت و دولت پیدا شود. نیازهای اکوسیستم و بخش خصوصی

وی ادامه داد: در دو سه سال اخیر اکوسیستم ارزهای رمزپایه توسعه یافته و از جایی عبور کرده که صحبت از حذف آن بی معنی است و سطح آگاهی برای جلوگیری از اقدامات منفی توسعه یافته است. اگرچه هنوز نگرانی هایی وجود دارد، اما به جای حذف این پدیده، نگاه به آن محدود کردن آن است تا اکوسیستم بسته شود و تاثیر آن کاهش یابد. یکی از این محدودیت ها محدودیت درگاه های بانکی برای واریز و برداشت است.

مدیرعامل نوبیتکس با بیان اینکه نتیجه نوع جدید محدودیت ها مدیریت پذیرتر شدن صنعت ارزهای دیجیتال در کشور است، افزود: مشکل این است که محدودیت ها و محدودیت های خاصی برای این نوع محدودیت ها وجود دارد. با توجه به عدم نقدشوندگی ارزهای رمزنگاری شده، این خطر وجود دارد که با تشدید محدودیت ها، سرمایه از پلتفرم های داخلی به سمت پلتفرم های خارجی و بدتر از آن به بازار زیرزمینی فرار کند که در این صورت کنترل از دست خواهد رفت.

راد گفت: «پلتفرم‌ها فضای کریپتو را به میزان معقولی شفاف کرده‌اند؛ هم از طرف امنیت کاربر و دارایی و هم از طرف دولت در برخورد با جرایم سایبری و کلاهبرداری.

راد با بیان اینکه محدودیت ها کار ما را سخت کرده و به منافع کسب و کار لطمه وارد کرده است، گفت: تغییرات محیطی از چهار سال قبل در ایران و جهان مثبت بوده و بسیار افزایش یافته است. در میان بزرگترین شرکت های جهان، نام شرکت های رمزنگاری را می بینیم که قبلا وجود نداشتند. به عنوان مثال، بایننس اکنون به طور غیر رسمی بیش از 100 میلیارد دلار ارزش دارد. کریپتو در چند سال اخیر به بخش مهمی از اقتصاد جهان تبدیل شده است و بلاک چین یکی از روندهای اصلی در چند سال اخیر بوده است.

مدیرعامل نوبیتکس به دو روند اصلی که در دنیا قابل مشاهده است اشاره کرد و گفت: یکی از گرایش های اصلی، بلاک چین است که اگرچه تمرکززدایی واقعی هنوز اتفاق نیفتاده است، اما ممکن است در آینده پلتفرم های ارزهای دیجیتال به فضایی کاملا غیرمتمرکز بروند. ; به خصوص با اتفاقاتی که در محیط نظارتی ایالات متحده رخ داده است، حرکت به سمت تمرکززدایی ممکن است در حال افزایش باشد.

راد در بحث یکی دیگر از گرایش های بزرگ در حوزه هوش مصنوعی افزود: هوش مصنوعی سرمایه زیادی را جذب می کند و فضای جدیدی را در اقتصاد دیجیتال ایجاد می کند. شاید در سال های آینده شاهد این اتفاقات در ایران باشیم، اما دنیا به این سمت می رود و اگر فکری به حال آن نکنیم، عقب می مانیم.

مدیرعامل نوبیتکس تاکید کرد: بخش خصوصی نیز ظرفیت دارد و تا حدی می تواند در برابر چالش های پیش روی کسب و کار ایستادگی و مقاومت کند و نیاز به انرژی اضافی از سوی دولت دارد. دولت باید اقداماتی را برای تشویق بخش خصوصی به سرمایه گذاری در فناوری های جدید انجام دهد.

وی در خصوص گسترش رمزارز و رمزارز در زندگی مردم گفت: شرط گسترش صنعت کریپتو این است که این صنعت قابل استفاده باشد و هر چه بلاک چین و ارز دیجیتال با زندگی مردم ادغام شوند، صنعت بزرگتر خواهد شد و ما استارتاپ های بزرگتری خواهد داشت. برای این دو چیز باید اتفاق بیفتد. اول اینکه، رمزارز باید به عنوان یک وسیله پرداخت هم در مبادلات داخلی و هم در صرافی های خارجی شناسایی و اعتبار سنجی شود که رمزارز را با زندگی روزمره مردم مرتبط می کند. اتفاق دیگری که باید بیفتد ورود موسسات سنتی به کریپتو است.

مدیرعامل نوبیتکس ادامه داد: بخش بزرگی از مردم دوست دارند وارد بازار ارزهای رمزنگاری شده شوند اما می ترسند و باید ابزارهایی برای کنترل این ریسک ها ایجاد شود که یکی از آنها صندوق های سرمایه گذاری ETF است.

دیدگاهتان را بنویسید