آمازون می خواهد یک رابط جستجو مشابه ChatGPT – ITIRAN ایجاد کند


این روزها آمازون در حال آماده سازی برای توسعه و پیاده سازی عملکرد جستجوی جدید برای فروشگاه آنلاین خود است که رابطی شبیه به هوش مصنوعی ChatGPT دارد.

برای رسیدن به این هدف، آمازون اخیراً یک آگهی استخدام برای سمت «مدیر برنامه فنی آقای» منتشر کرده و از برنامه های این شرکت برای تمرکز بر این حوزه و ایجاد قابلیت جستجوی پیشرفته خبر داده است.

آمازون در این اطلاعیه نوشت: «ما در حال کار بر روی یک طرح مبتنی بر هوش مصنوعی هستیم تا جستجوی شما را با استفاده از تاکتیک‌های یادگیری عمیق نسل بعدی در مقیاس ابداع کنیم.

دستمزد این شغل در آمازون که البته به هفت سال تجربه کار با تیم های مهندسی نیاز دارد، از 119 تا 231 دلار در سال متغیر است.

در فهرست آمازون، شغل دوم، که به فردی با تجربه در یادگیری ماشینی و جستجو نیاز دارد، انتظار می رود حقوق سالانه 134000 تا 261000 دلار داشته باشد.

این شرکت در مورد آن نوشت: ما جستجوی آمازون را با یک تجربه مکالمه تعاملی طراحی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند پاسخ سؤالات محصول خود را پیدا کنید، محصولات را مقایسه کنید، توصیه‌های شخصی‌شده محصول را دریافت کنید و موارد دیگر. تا محصولات لازم را به راحتی پیدا کنید.

این تحولات نشان می دهد که آمازون در حال برنامه ریزی برای ایجاد تغییرات عمده و سطح بالا در نحوه عملکرد عملکرد جستجوی خود است. اتفاقاً آمازون اخیراً مدل های هوش مصنوعی خود را با نام Bedrock معرفی کرده است.

در واقع، Bedrock به عنوان یک سرویس هوش مصنوعی بدون سرور طراحی شده است که به مشتریان اجازه می دهد مدل هایی شبیه CahtGPT بسازند.

همچنین سرویس اختصاصی چت بات آمازون به نام Titan نیز در کنار Bedrock معرفی شد. براتین ساها، معاون آمازون اخیراً اعلام کرد که این شرکت از نسخه سفارشی شده Titan برای نمایش نتایج جستجو در صفحه اصلی شرکت استفاده می کند.

در زمانی که آمازون این آگهی استخدام را منتشر کرد، چند ماهی از انتشار ChatGPT AI می گذشت و با توجه به قابلیت ها و پذیرش آن، توسعه مدل های مشابه این فناوری در دستور کار چند شرکت بزرگ قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید