سرور مجازی ویندوز یا سرور مجازی لینوکس کدام سیستم عامل بهتر کار می کند؟ – آیتیرون


سرور مجازی ویندوز یا سرور مجازی لینوکس? این دقیقاً سوالی است که برای بسیاری از افراد فعال در صنعت فناوری پیش می آید. آموزش امروز بر روی تفاوت های سیستم عامل ویندوز و لینوکس تمرکز خواهد کرد. پس از خواندن این مقاله، می توانید خودتان تصمیم بگیرید که کدام سیستم عامل برای شما مناسب است.

اگر شما یکی از کاربران فعال در صنعت وب هستید، ممکن است نگران انتخاب سیستم عامل مناسب برای نیازهای کاربر نیز باشید. و آن جمله را بارها تکرار کنید سرور مجازی ویندوز یا سرور مجازی لینوکس؟

در ادامه شما را با این دو آشنا می کنیم. همچنین ما سعی خواهیم کرد به شما در انتخاب سیستم عامل مناسب با توجه به نیازتان کمک کنیم. از حمایت شما ممنونم!

سرور مجازی ویندوز یا سرور مجازی لینوکس

در ابتدا یک تعریف کلی برای سرور مجازی ویندوز و سرور مجازی لینوکس تقدیم شما عزیزان

Windows Virtual Server مجموعه ای از سیستم عامل های نصب شده توسط مایکروسافت بر روی سیستم خود است تا کاربران بتوانند وب سایت را از طریق رابط کاربری ویندوز بهتر مدیریت کنند.

مزایای این سرور مجازی:

  • امنیت بالا
  • ارائه خدمات سریع
  • بدون اشتراک منابع
  • امکان کنترل تنظیمات بیشتر این سرور
  • خدمات کم هزینه

اگر بخواهیم در این قسمت یک تعریف کلی برای سرور مجازی لینوکس ارائه کنیم، در واقع به آن سرور خصوصی گفته می شود که می تواند به عنوان یک سرور مجازی عمل کند و سعی کند عملکرد سیستم لینوکس را بهینه کند. مزیت اصلی که می تواند این سرور را از سایرین برای کاربران جدا کند، امکان شخصی سازی است.

سایر مزایای این سرور:

  • مناسب برای وب سایت هایی با ترافیک بالا
  • ارزان
  • مناسب برای وبلاگ نویسان
  • امکان فعال سازی فوری

انتخاب سرور مجازی ویندوز یا لینوکس به دانش فنی شما بستگی دارد. اما به طور کلی سیستم عامل ویندوز بیشتر برای افراد مبتدی مناسب است.

سرور مجازی ویندوز
سرور مجازی ویندوز

تفاوت بین سرور مجازی ویندوز و سرور مجازی لینوکس

پس از معرفی مختصر سرورهای مجازی ویندوز و لینوکس، در ادامه به تفاوت آنها خواهیم پرداخت. کدام سرور مجازی برای کاربران مناسب است؟ سرور مجازی ویندوز یا سرور مجازی لینوکس؟ پاسخ سوال شما در این مقاله آمده است. با ما بمان!

امنیت

همانطور که در قسمت بررسی ویژگی های این دو سرور مشاهده کردید، هر دو سیستم عامل می توانند امنیت کاربران را تامین کنند، اما در سرور مجازی لینوکس، دسترسی و ویرایش تنها برای صاحبان سرور امکان پذیر است، بنابراین مورد تایید کاربران بیشتری قرار می گیرد.

دسترسی به منابع

در سیستم عامل لینوکس امکان دسترسی و ویرایش منابع برای کاربران وجود دارد اما در سیستم عامل ویندوز این امکان وجود ندارد. زیرا نمی توانید به منابع دسترسی داشته باشید و کد منبع را ویرایش کنید.

کاربرد

سرور مجازی ویندوز برای افراد مبتدی و کسانی که دانش فنی کافی در این زمینه ندارند مناسب است. اما توجه داشته باشید که این گفته همیشه درست نیست. زیرا با پیشرفت علم و دانش کاربران، امکان استفاده از سرور مجازی لینوکس برای کاربران جدید کار سختی نیست.
یک سرور مجازی ویندوز به طور پیش فرض بر روی سیستم کاربر نصب می شود، که ممکن است دلیل دیگری برای استفاده راحت تر از سرور مجازی لینوکس باشد. همچنین نصب و پیکربندی برنامه ها روی سرور مجازی ویندوز آسان تر است.

انطباق

با توجه به مطالب ذکر شده سرور مجازی لینوکس منابع زیادی را در اختیار کاربران خود قرار داده است و برنامه نویسان به راحتی می توانند روی این سیستم عامل شروع به کدنویسی کنند. اما سرور مجازی ویندوز این گزینه را در اختیار کاربران فعال این منطقه قرار نمی دهد.

سرور مجازی لینوکس
سرور مجازی لینوکس

سرعت

تفاوت آشکاری که می توان به آن اشاره کرد سرعت است. وقتی صحبت از سرعت به میان می آید، سرور مجازی لینوکس قطعاً آن را می طلبد. زیرا در این سیستم عامل بر خلاف سرور مجازی ویندوز امکان اجرای همزمان چندین فرآیند بدون خطا وجود دارد.

سرور مجازی یکی از بحث برانگیزترین و پرکاربردترین موضوعات در دنیای آنلاین و فناوری است. این سرور مجازی در دو نوع به کاربران ارائه می شود. این سرورها می توانند بسیاری از نیازهای کاربران را برطرف کنند. یکی از این ویژگی ها امکان استفاده از آنها برای معامله است. اگر جزو کاربران فعال در این زمینه هستید اقدام به خرید کنید سرور مجازی ویندوز برای خرید فقط به سایت مراجعه کنید آذرسیس دیدن

آذرسیس
آذرسیس

اخرین حرف

در این درس به تفاوت سرور مجازی ویندوز و لینوکس پرداختیم. اما توجه داشته باشید که این یک سوال کلی است، شما می توانید بر اساس نیاز خود سرور مجازی مناسب را انتخاب کنید. این مقاله پاسخ به این سوال است سرور مجازی ویندوز یا سرور مجازی لینوکس که کدام سیستم عامل بهتر است به طور کامل پاسخ داده شده است. از اینکه در این درس با ما همراه بودید سپاسگزاریم. در صورت داشتن سوال می توانید به سایت azarsys مراجعه کنید. com یا با ارسال تیکت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید