دبیر شورای امنیت ملی: قطعی اینترنت در زمان کنکور در صورت لزوم تایید می شود – ITIRAN


سیدمجد میراحمدی در جلسه توجیهی ابعاد اجرایی و امنیتی نوبت دوم کنکور 1402 افزود: آزمون سراسری مرحله مهم و تعیین کننده ای برای متقاضیان و خانواده های آنان است. اگر یک میلیون نفر در کنکور قبول شوند، مجموع افرادی که در روستاها و شهرها نگران کنکور هستند چند میلیون نفر است.

معاون امنیتی وزارت کشور گفت: کیفیت، سلامت، انضباط و ایمنی رویداد بازرسی از شاخص های اثربخشی سیستم است. اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی این مراسم را با ایمنی و سلامت و استانداردهای لازم برگزار کند، جلوه ای از توانمندی و امنیت و توان قانونگذاری کشور خواهد بود. در مقابل، اگر نقصی وجود داشته باشد، نه تنها یک اتفاق ناخوشایند برای جامعه است، بلکه پیامد آن کاهش سرمایه اجتماعی برای نظام است.

وی افزود: بنابراین یکپارچگی آزمون سراسری مهم است و همه نهادهای کشور خود را مسئول می دانند و نباید تعطیل شوند. زمانی که وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش درخواست تدوین دستورالعمل ویژه آزمون را به شورای امنیت ملی ارائه کردند، دریافت شد و این دستورالعمل تهیه شد.

میراحمدی گفت: در این دستورالعمل تکلیف برای نهادهای کشور مشخص شده است. این دستورالعمل برای اولین بار در سال گذشته اجرا شد و یکی از سالم ترین و منحصربفردترین امتحانات بدون هیچ حادثه ناخوشایند یا تقلب انجام شد.

وی گفت: سازمان سنجش از این موضوع راضی نیست و سعی کرده با توجه به شرایط تغییر کاملی ایجاد کند. چیزهای بزرگی که قرار است اتفاق بیفتد عالی هستند و ما آماده ایم تا به شما در اجرای تغییرات تست کمک کنیم.

معاون وزیر کشور درباره ایمنی و سلامت آزمون سراسری گفت: امنیت امتحانات موضوع ساده ای نیست و در حال بررسی مطالبات مسئولان ارزیابی هستیم که چه اقدامات لازم و تکمیلی برای تامین امنیت آزمون ها لازم است. امتحان.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که این روزها مطرح شده بحث قطعی اینترنت یا قطعی اینترنت در آزمون سراسری است. آنچه برای ما مهم است حقوق داوطلبان و دست اندرکاران این امر است. حقی که دولت موظف به رعایت آن است و زیر پا نمی گذارد، ما باید با این نگاه کاری کنیم.

میراحمدی بیان کرد: در رابطه با اینترنت هم مسئولان وزارت علوم، هم مسئولان وزارت ارتباطات و هم سایر مسئولان بر این عقیده هستند که همانطور که سلامت و ایمنی آزمون حقوق مردم است و دولت باید این را تضمین کند. حق، مزایای اینترنت و تداوم این امتیاز نیز از حقوق مردم است. هیچ کس به دنبال محدود کردن این حق نیست

دبیر شورای امنیت ملی گفت: در صورت عدم تحقق مطالبات مسئولان ارزشیابی و ایجاد نگرانی در خصوص امنیت آزمون، باید در زمان برگزاری آزمون تصمیم گیری کنیم. در صورت نیاز و بررسی به این نتیجه در جلسات مربوطه تایید و به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی تاکید کرد: اگر به این نتیجه برسیم که می توان امنیت کنکور را بدون قطع اینترنت برقرار کرد، همه از آن استقبال خواهیم کرد.

میراحمدی تصریح کرد: آمادگی داریم در برگزاری آزمون سراسری از نظر ایمنی، بهداشت و کیفیت کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید