برنامه “دیوار” از Google Play حذف شد – ITIRAN


آی تی ایران – اپلیکیشن دیوار به دلیل تحریم های آمریکا از فروشگاه گوگل پلی حذف شد. بر اساس پست وبلاگ دیوار، اپلیکیشن دیوار از سه شنبه شب ۲۳ ژوئن به دلیل تحریم های دولت آمریکا از گوگل پلی (فروشگاه رسمی اپلیکیشن گوگل) حذف شده است.

وال گفت که در ایمیلی که گوگل برای این شرکت ارسال کرده است، اعلام شده است که این اقدام با استناد به بند ۱۶.۵ «توافقنامه توسعه‌دهنده» که به تحریم‌های اعمال‌شده توسط دولت آمریکا اشاره دارد، انجام شده است. Dewar از این اقدام گوگل پلی ابراز نگرانی کرد و گفت: حذف اپلیکیشن رسمی Dewar از گوگل پلی می تواند با سوء استفاده از نام و برند Dewar در فروشگاه رسمی گوگل و نقض حقوق کاربران منجر به انتشار بدافزار شود.

دیوار در پایان تاکید کرد که برای رفع این مشکل از تمامی راه های قانونی استفاده خواهد کرد تا اپلیکیشن دیوار به گوگل پلی بازگردد. دیوار توصیه کرده است که تا رفع این مشکل، کاربران می توانند از صفحه دانلود دیوار برای آموزش نصب و به روز رسانی اپلیکیشن استفاده کنند.

این اولین بار نیست که اپلیکیشن های ایرانی به دلیل تحریم های آمریکا از گوگل پلی حذف می شوند. در آگوست گذشته، گوگل پلی بدون اخطار قبلی، حساب Truba را مسدود کرد. در آن زمان مدیر شرکت شیپور اعلام کرد که این اقدام گوگل در چارچوب تحریم های آمریکا علیه ایران انجام شده است. در آن زمان شیپور اعلام کرد که در تلاش است تا این اپلیکیشن را از مسیرهای بین المللی به گوگل پلی بازگرداند، اما این شرکت هنوز موفق به انجام این کار نشده است.

حذف اپلیکیشن های ایرانی از فروشگاه گوگل پلی در حالی صورت می گیرد که در پی اعمال محدودیت های اینترنتی در پاییز گذشته، وزارت خزانه داری آمریکا برخی از تحریم های فناوری و اینترنت را علیه کاربران ایرانی لغو کرد. یکی از پیامدهای این لغو تحریم ها دسترسی گسترده به خدمات گوگل بود.

دیدگاهتان را بنویسید