کنترل سیستم های آبیاری هوشمند – ITIRAN


کشور ما با کمبود منابع آب شیرین مواجه است و در خطر خشکسالی قرار دارد. این در حالی است که هر ساله قسمت زیادی از منابع آبی کشورمان به دلیل آبیاری نامناسب در کشاورزی هدر می رود. یکی از روش هایی که به جلوگیری از هدر رفت آب و رفع این مشکل کمک می کند، استفاده از سیستم آبیاری هوشمند است.

برای اجرای سیستم آبیاری هوشمند در باغ ها و زمین های کشاورزی به کنترلر آبیاری هانتر و شیر برقی نیاز دارید. در این مقاله تصمیم گرفتیم در مورد عملکرد این دستگاه و مزایای مدیریت سیستم آبیاری هوشمند با استفاده از آن با شما صحبت کنیم. با ما بمان!

سیستم آبیاری هوشمند چیست؟

سیستم آبیاری هوشمند روشی برای آبیاری مزارع، باغات و زمین های کشاورزی است که آبیاری را به موقع و خودکار انجام می دهد. یعنی می توانید با در نظر گرفتن عوامل مختلف محیطی مانند شرایط آب و هوایی و خاک، نیاز گیاه یا درخت مورد نظر و بسیاری موارد دیگر برنامه آبیاری مناسب را برای کنترلر این سیستم تنظیم کنید. سپس کنترلر کار آبیاری را به صورت خودکار و طبق برنامه پیش بینی شده انجام خواهد داد.

یکی از بهترین کنترل کننده ها برای مدیریت سیستم آبیاری هوشمند، کنترلر آبیاری هانتر است. این کنترلر به شما این امکان را می دهد که سیستم آبیاری هوشمند را هم در باغ ها و مزارع کوچک و هم در مقیاس های بزرگتر کنترل و مدیریت کنید و در نتیجه از هدر رفتن آب جلوگیری کنید.

برای این کار ابتدا باید یک سیستم آبیاری هوشمند با استفاده از کنترلر آبیاری هانتر پیاده سازی کنید و برنامه های آبیاری مناسب را وارد دستگاه کنید. سپس آبیاری الکتریکی را از طریق شیر انجام دهید. در واقع شیر برقی هانتر محصولی است که دستورات آبیاری را از مدیر سیستم یعنی کنترلر دریافت می کند و سپس به صورت کاملا هوشمند مناطق مورد نیاز زمین شما را آبیاری می کند.

شیر برقی برند هانتر چگونه کار می کند

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، شیر برقی هانتر میزان و دفعات آبیاری را با توجه به شرایط آب و هوایی و نیاز گیاهان و درختان تنظیم می کند. در واقع این شیر دستورات خود را از کنترلر دریافت کرده و آنها را یکی یکی اجرا می کند.

باید برنامه آبیاری مورد نظر خود را وارد کنترلر کنید تا کنترلر این دستورات را به شیر برقی ارسال کند. سپس شیر برقی آب مزارع را متناسب با آن تامین می کند. کنترلر دارای پیچ شست است که می توانید دستورات را از این قسمت به سیستم آبیاری هوشمند وارد کنید. برای درک نحوه عملکرد این سیستم، باید قسمت های مختلف یک پیچ شش گوش را بشناسید:

  • بخش RUN: برای ذخیره تنظیمات استفاده شده در حافظه دستگاه، باید پیچ ​​شست را در این قسمت بچرخانید.
  • زمان فعلی: از دکمه های این قسمت برای وارد کردن زمان فوکوس به دستگاه استفاده می شود.
  • زمان شروع: از این قسمت برای تنظیم زمان شروع آبیاری و دفعات آن استفاده می شود.
  • ساعات کاری: از این قسمت برای تنظیم میزان آبیاری استفاده می شود.
  • روزهای آبی: از این قسمت می توانید روزهای آبیاری را تعیین کنید.
کاربردهای مختلف شیرهای برقی
کاربردهای مختلف شیرهای برقی

کاربردهای مختلف شیرهای برقی

شیر برقی هانتر کاربردهای مختلفی دارد و می توان از آن برای آبیاری تمام مناطق استفاده کرد. اما بیشترین کاربرد این محصول در موارد زیر است:

  • سیستم های مکانیزه آبیاری بارانی
  • سیستم های انتقال انواع مایعات با خواص خورندگی؛
  • پروژه های با سیستم آبیاری قطره ای
  • سیستم های آبیاری فضای سبز شهر
  • برای آبیاری چمن در زمین فوتبال استفاده کنید
  • استفاده از سیستم آبیاری و سیستم مه پاش گلخانه ها
  • و بسیاری از اقدامات کشاورزی و آبیاری دیگر

نحوه نصب شیر برقی

اگر قصد دارید از شیر برقی شکارچی برای کنترلر آبیاری یا سیستم آبیاری هوشمند خود استفاده کنید، باید با نکات مهم نصب این محصول آشنا شوید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که مسیر لوله را تمیز کرده و هرگونه کثیفی و اجسام خارجی را از داخل لوله ها پاک کنید. در صورت وجود جسم خارجی در داخل سیستم لوله کشی، ممکن است مشکلاتی در عملکرد این شیر برقی وجود داشته باشد.

نکته مهم بعدی این است که شیر برقی را در جای مناسب قرار دهید. این شیر باید در مکانی قرار گیرد که از هرگونه ضربه فیزیکی و نور مستقیم خورشید در امان باشد. همچنین باید به مسیر ورودی و خروجی توجه ویژه ای داشته باشید و بر اساس آن محل قرارگیری شیرهای برقی را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که این شیر برقی با برق 24 ولت کار می کند. بنابراین اگر جریان مورد نظر شما چیز دیگری است، آن را به 24 ولت تبدیل کنید و سپس یک شیر برقی نصب کنید. در غیر این صورت شیر ​​برقی اصلا کار نمی کند.

مزایا و معایب شیر برقی برند هانتر

بدون شک شیر برقی هانتر مانند هر محصول دیگری دارای مزایا و معایب است. در اینجا برخی از رایج ترین نقاط قوت و ضعف این محصول آورده شده است:

سود شیر برقی برند هانتر

  • این شیر برقی دارای کیفیت ساخت بسیار بالایی بوده و ضد رسوب می باشد.
  • این شیر مدت زیادی است که برای خرید در دسترس بوده است.
  • این مدل شیر برقی از برق 24 ولت استفاده می کند که خطر برق گرفتگی را کاهش می دهد.
  • قابلیت تنظیم سرعت و فشار را دارد.
  • کویل های دستگاه قابل تعویض می باشد.
  • اندازه ها و قطرهای مختلفی وجود دارد تا بتوانید با توجه به نیاز خود گزینه مناسب را انتخاب کنید.

معایب شیر برقی برند هانتر

  • برای فعال کردن شیر برقی فشار حداقل 10 متر لازم است.
  • شما باید شیر را از آسیب فیزیکی محافظت کنید.
عیب شیر برقی برند هانتر
عیب شیر برقی برند هانتر

نتیجه

در این مقاله سعی کردیم در مورد مدیریت سیستم های آبیاری هوشمند با استفاده از کنترلر آبیاری هانتر با شما صحبت کنیم و شیر برقی هانتر را برای اجرای دستورات کنترلر معرفی کنیم. همانطور که متوجه شدید شیر برقی دستورات کنترلر را اجرا کرده و نواحی مورد نظر را کاملا هوشمندانه آبیاری می کند. به این ترتیب در کنار جلوگیری از هدر رفتن آب باعث رشد خوب گیاهان و درختان نیز می شود. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید